Waarmee kunnen we helpen?
Stuur ons een bericht
Hoe te bestellen
Via de zoekfunctie:
Rechts boven iedere pagina op de website kunt u eenvoudig producten zoeken. In het zoekveld vult u de naam van het product wat u zoekt zo specifiek mogelijk in. Mochten er teveel uitkomsten zijn, probeer dan uw zoekterm te verfijnen. Zoekcriteria mogen uit meerdere woorden bestaan (gescheiden door spaties).
Uiteraard kunt u ook op productnummer zoeken.
Afrekenen (winkelwagen)
Klik rechtsboven op ‘winkelwagen’ als u wilt afrekenen. In de winkelwagen heeft u nog de mogelijkheid om producten bij te werken of te verwijderen. Mocht het wenselijk zijn, kunt u ook verder met winkelen.
In de winkelwagen kunt u het aantal producten bijwerken. Wanneer dit wenselijk mocht zijn, kunt u zelf het aantal producten wijzigen van bijvoorbeeld 1 product naar 2 producten, kies vervolgens voor de button ‘Bijwerken’. De bedragen in de winkelwagen worden op basis van deze wijziging bijgewerkt.
Bestelling bijwerken
Via de zoekfunctie:
Rechts boven iedere pagina op de website kunt u eenvoudig producten zoeken. In het zoekveld vult u de naam van het product wat u zoekt zo specifiek mogelijk in. Mochten er teveel uitkomsten zijn, probeer dan uw zoekterm te verfijnen. Zoekcriteria mogen uit meerdere woorden bestaan (gescheiden door spaties).
Uiteraard kunt u ook op productnummer zoeken.
Afrekenen (winkelwagen)
Klik rechtsboven op ‘winkelwagen’ als u wilt afrekenen. In de winkelwagen heeft u nog de mogelijkheid om producten bij te werken of te verwijderen. Mocht het wenselijk zijn, kunt u ook verder met winkelen.
In de winkelwagen kunt u het aantal producten bijwerken. Wanneer dit wenselijk mocht zijn, kunt u zelf het aantal producten wijzigen van bijvoorbeeld 1 product naar 2 producten, kies vervolgens voor de button ‘Bijwerken’. De bedragen in de winkelwagen worden op basis van deze wijziging bijgewerkt.
Bestelling wijzigen winkelwagen
Via de zoekfunctie:
Rechts boven iedere pagina op de website kunt u eenvoudig producten zoeken. In het zoekveld vult u de naam van het product wat u zoekt zo specifiek mogelijk in. Mochten er teveel uitkomsten zijn, probeer dan uw zoekterm te verfijnen. Zoekcriteria mogen uit meerdere woorden bestaan (gescheiden door spaties).
Uiteraard kunt u ook op productnummer zoeken.
Afrekenen (winkelwagen)
Klik rechtsboven op ‘winkelwagen’ als u wilt afrekenen. In de winkelwagen heeft u nog de mogelijkheid om producten bij te werken of te verwijderen. Mocht het wenselijk zijn, kunt u ook verder met winkelen.
In de winkelwagen kunt u het aantal producten bijwerken. Wanneer dit wenselijk mocht zijn, kunt u zelf het aantal producten wijzigen van bijvoorbeeld 1 product naar 2 producten, kies vervolgens voor de button ‘Bijwerken’. De bedragen in de winkelwagen worden op basis van deze wijziging bijgewerkt.
Uw vragen kunt u ook per e-mail stellen:
Heeft u algemene vragen? Mail dan naar: info@shadowcomfort.nl
Bestelling afhalen
Onze klantenservice zit voor u klaar om al uw vragen te beantwoorden.
Om u snel te woord te kunnen staan, raden wij u aan om uw ordernummer en/of factuurnummer bij de hand te houden.
U kunt na bestelling via de webwinkel uw product ook af komen halen. U ontvangt hierover een bericht als de bestelling klaar ligt om op te halen.
Uw vragen kunt u ook per e-mail stellen:
Heeft u algemene vragen? Mail dan naar: info@shadowcomfort.nl
Verzenden & retourneren
Verzendkosten:
Uw bestelling wordt gratis verzonden binnen Nederland, België en Duitsland.
Levertijd:
De levertijd van een product kunt u terugvinden in de webshop. Bestelt u meerdere producten tegelijk, dan geldt de langste levertijd. Zodra alle producten van de desbetreffende bestelling klaar zijn streeft Shadow Comfort er naar om de bestelling binnen 24 (Nederland) á 48 uur (België en Duitsland) na verzending te bezorgen.
Uw bestelling wordt op werkdagen tussen 08:00 – 17:00 uur door een van de vervoersbedrijven geleverd op het door u opgegeven bezorgadres.
LET OP! Op de dag van levering zal altijd iemand aanwezig moeten zijn op het door u opgegeven bezorgadres!
Bestellingen geplaatst en betaald op werkdagen tot 17:00 uur, worden de eerstvolgende werkdag in behandeling genomen.
Uw zending volgen:
Zodra uw bestelling klaar is, wordt deze verpakt en aan het door u opgegeven bezorgadres toegezonden.
U ontvangt voor het merendeel van de pakketten een e-mail met het daarbij behorende track & trace nummer. Met behulp van dit nummer kunt u uw zending online volgen.
Bij levering niet thuis of niet in de gelegenheid om af te halen
Afleveradres: Als u niet thuis denkt te zijn op de bezorgmomenten, dan verzoeken wij u kenbaar te maken op welk adres het pakket door de vervoerder afgeleverd kan worden. Kies dan bij het plaatsen van de bestelling voor een afwijkend aflever/bezorgadres.
Wij verzenden de orders via verschillende vervoersbedrijven.
Vervoersbedrijven leveren alleen op werkdagen in de week.
Bent u niet thuis op het moment van leveren, zal de ene vervoerder het pakket proberen af te leveren bij bijv. de buren of stopt de chauffeur een kaart in de bus. Middels die kaart wordt verzocht binnen 3 dagen contact op te nemen om een nieuwe leverdatum af te spreken. Reageert u niet binnen 3 dagen, dan wordt de zending retour gestuurd aan Shadow Comfort. De kosten voor retourzending of 2e levering worden aan de klant doorberekend.
De andere vervoerder zal een volgende werkdag voor de 2e keer opnieuw aanbieden.
Na een derde afleveringspoging zal de vervoerder Shadow Comfort kosten in rekening brengen. Deze kosten zullen dan ook aan de klant worden doorberekend.
Retourneren
Bedenkperiode
Wij doen er alles aan om uw bestelling naar tevredenheid uit te voeren. Mocht u toch af willen zien van uw bestelling of 1 van uw aankopen binnen een bestelling, kan dat binnen 14 dagen na aankoop. Dit is de zogenaamde bedenkperiode. Deze periode gaat in op de dag dat het pakket door of namens u in ontvangst is genomen. Voor retourzending kunt u onze retourprocedure hanteren.
Wat te doen in de volgende situaties:
– U heeft helaas een verkeerd artikel besteld:
Het kan voorkomen dat u onverhoopt een verkeerd product heeft besteld. U kunt onze retourprocedure hanteren.
– U heeft een verkeerd product ontvangen of uw zending is niet compleet:
Controleer na ontvangst altijd of uw zending correct en compleet is. Mocht er onverhoopt een verkeerd product geleverd zijn of een artikel ontbreken, kunt u dit melden via onze klantenservice met het contactformulier. Wij zullen er dan voor zorgen dat wij onze fout zo spoedig mogelijk herstellen.
– U heeft een defect product ontvangen:
Als u een defect product heeft ontvangen, kunt u onze garantieprocedure hanteren.
Retourprocedure
Wilt u een product ruilen of terugsturen?
Hiervoor vult u het retourformulier volledig in en stuur deze vervolgens naar info@shadowcomfort.nl
Het retourformulier heeft u ontvangen in de mail als bijlage samen met de factuur.
Uitgesloten van retour sturen zijn:
- Aangebroken of beschadigde verbruiksartikelen.
- Artikelen die in opdracht van de koper zijn vervaardigd.
- Artikelen anders gekocht dan via de postorder.
Shadow Comfort behoudt het recht om geretourneerde producten te weigeren of om slechts een gedeelte van het factuurbedrag te crediteren, wanneer het product reeds geopend, gebruikt of beschadigd is.
Vragen per email, contactformulier of telefoon
Onze klantenservice zit voor u klaar om al uw vragen te beantwoorden.
Om u snel te woord te kunnen staan, raden wij u aan om uw ordernummer en/of factuurnummer bij de hand te houden.
Uw vragen kunt u ook per e-mail stellen:
Heeft u algemene vragen? Mail dan naar: info@shadowcomfort.nl
Of neem telefonisch contact met ons op: 0493 – 493 491
Garantie Artikel 19
Artikel 19. Klachten en garantie | |||||||||||||
19.1. | Zichtbare gebreken aan geleverde producten dienen direct na de levering aan Shadow Comfort gemeld te worden. De klant zijnde een bedrijf dient klachten m.b.t. zichtbare gebreken in ieder geval binnen 8 dagen na de levering aan Shadow Comfort te melden. | ||||||||||||
19.2. | Indien de klant het pakket met daarin het product accepteert terwijl het pakket of product beschadigd is of een gebrek vertoont of indien de klant de beschadiging of het gebrek niet tijdig bij Shadow Comfort meldt, dan is Shadow Comfort niet aansprakelijk voor die beschadiging of het gebrek. | ||||||||||||
19.3. | Vragen over de bestelling of klachten kan de klant melden bij: Shadow Comfort contact gegevens. |
||||||||||||
19.4. | Klachten worden door Shadow Comfort binnen 30 dagen afgehandeld. Indien afhandeling van een klacht binnen de termijn van 30 dagen onverhoopt niet mogelijk is, zal de klant op de hoogte worden gesteld van de vertragingsduur. | ||||||||||||
19.5. | Indien een klacht gegrond is, heeft Shadow Comfort het recht naar haar keuze de betreffende producten te herstellen of te vervangen, dan wel het voor deze producten verschuldigde factuurbedrag te crediteren of terug te betalen, zulks nadat de klant de producten onverwijld aan Shadow Comfort heeft teruggegeven. | ||||||||||||
19.6. | Indien op een geleverd product een garantie wordt verleend, dan vangt de garantieperiode aan op het moment van aflevering van het product. | ||||||||||||
19.7. | De factuur is het garantiebewijs. | ||||||||||||
19.8. |
|
||||||||||||
19.9. | De klant kan alleen een beroep doen op de garantie nadat hij aan al zijn verplichtingen ten opzichte van Shadow Comfort heeft voldaan. | ||||||||||||
19.10. | De klant dient Shadow Comfort of de door Shadow Comfort ingeschakelde derde de mogelijkheid te geven de garantieclaim te onderzoeken. |
Betaalmogelijkheden
Bestelling veilig betalen
U kunt uw bestelling via de volgende betaalmogelijkheden aan ons voldoen:
- Betaling via webshop. Na het doorlopen van het bestelproces heeft u de mogelijkheid de bestelling te betalen via de webshop met:
iDEAL iDEAL is de meest gebruikte online betaalmethode in Nederland. U kunt veilig Internetbankieren via één van de vele deelnemende banken. |
|
|
Mastercard Met Mastercard SecureCode bieden wij onze binnenlandse en buitenlandse klanten een toegankelijke manier voor online betalen met de creditcard.Door de 3D Secure beveiliging vindt de betaling plaats met MasterCard SecureCode. |
|
Visa Met Visa bieden wij onze binnenlandse en buitenlandse klanten een veilige manier om online te betalen met de creditcard.Door de 3D Secure beveiliging vindt de betaling plaats met Verified by Visa. |
|
MaestroMaestro SecureCode wint op dit moment aan populariteit in België, Duitsland, Spanje, Oostenrijk en Engeland. Komt u uit een van deze landen, dan kunt u eenvoudig en veilig met Maestro betalen. Door de 3D Secure beveiliging vindt de betaling plaats met Maestro SecureCode. |
Bancontact/Mister Cash Bancontact/MisterCash is speciaal ontwikkeld voor internetbetalingen en is een zeer populaire online betaalmethode in België. Deze betaalmethode is beveiligd met een 3D Secure elektronische handtekening. |
|
V PAY Met V-Pay bieden wij voornamelijk onze Duitse klanten een veilige en betrouwbare online betaalmethode aan. U betaald met de betaalkaart van VISA. Deze betaalmethode is beveiligd met een 3D Secure elektronische handtekening. |
Vooruitbetaling
Levering na vooruitbetaling
De betaling van de orders zal vooruit aan Shadow Comfort voldaan moeten worden, voordat de order in productie wordt genomen.
De vooruitbetaling kan voldaan worden via een van de betaalmogelijkheden die via de webshop wordt aangeboden.
Op rekening
Op rekening kopen
Het is niet mogelijk om op rekening te kopen via deze webshop.
Voor deze mogelijkheid kunt u contact opnemen met onze klantenservice.
Betaling bij afhalen
Wilt u een standaard product (voorraad product) of maatwerk product afhalen?
De order kunt u zelf plaatsen en betalen via de webshop.
Ik heb een vraag over een schaduwdoek
Voor alle antwoorden over Shadow Comfort producten verwijzen wij u door naar de support pagina waar veel van uw vragen beantwoord zullen worden.
Uw vragen kunt u ook per e-mail stellen:
Heeft u algemene vragen? Mail dan naar: info@shadowcomfort.nl
Ik zoek een product in de webwinkel maar kan het niet vinden
Indien u een Shadow Comfort product niet kunt vinden in onze webwinkel. Neem dan contact op zodat we u verder kunnen helpen.
Kan ik het product ook bekijken voordat ik bestel?
Veel van de Shadow Comfort producten zijn te bekijken in onze showroom.
Showroom is geopend van:
Maandag t/m Vrijdag: 8.30 -12.30 / 13.15 – 17.00 uur
Tijdens het de zomerperiode ook op zaterdag. Maak hiervoor van te voren een afspraak.
Uw vragen kunt u ook per e-mail stellen:
Heeft u algemene vragen? Mail dan naar: info@shadowcomfort.nl
Wat is de levertijd?
De levertijd hangt af van het product wat u besteld heb.
Shadow Comfort streeft er naar om standaard producten die uit voorraad leverbaar zijn nog dezelfde dag te verzenden. Verzendingen binnen Nederland worden meestal binnen 24 uur geleverd door een van onze vervoerders. Verzendingen naar België en Duitsland duren meestal een dag langer.
Maatwerk producten hebben een levertijd van ongeveer 15 werkdagen.
Uw order na een week nog niet ontvangen, wat nu?
Als u uw order na een paar werkdagen nog niet hebt ontvangen terwijl u wel een e-mail hebt ontvangen dat uw order verzonden is, neem dan direct contact met ons op. Wij gaan dan direct aan de slag om ervoor te zorgen dat u uw order zo snel mogelijk in huis hebt. Vermeld wel altijd duidelijk uw ordernummer als u met ons contact opneemt zodat we er snel mee aan de slag kunnen.
Uw vragen kunt u ook per e-mail stellen:
Heeft u algemene vragen? Mail dan naar: info@shadowcomfort.nl
Ik ben niet tevreden over de bezorger
Wanneer u een klacht hebt over de bezorger die uw pakket heeft afgeleverd neem dan contact op met onze klantenservice. We nemen uw klacht zorgvuldig in behandeling en zoeken naar een passende oplossing.
U kunt ook per e-mail uw klacht indienen:
Mail dan naar: info@shadowcomfort.nl
Bestelling beschadigd bij aflevering
Belangrijk is dat u het product bij ontvangst controleert of er zichtbare beschadigingen zijn aan het pakket. Bij duidelijke beschadigingen accepteer het pakket dan niet en maak een duidelijke vermelding op de afleverbon van de pakketbezorger. Indien u de beschadiging niet aan de buitenkant hebt kunnen constateren neem dan contact met ons op. Stuur een email onder vermelding van het ordernummer en voeg een foto toe van de beschadigingen. Wij zullen dan voor een passende oplossing zorgen.
Mail dan naar: info@shadowcomfort.nl
Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?
Vooraf of tijdens het plaatsen van uw bestelling raden wij u aan om goed na te denken waar het pakket afgeleverd kan worden. Indien mogelijk een afleveradres opgeven waar het pakket altijd in ontvangst genomen kan worden. Mocht het toch voorkomen dat de pakketbezorger het niet kan afleveren dan zal deze proberen deze bij de buren of overburen af te leveren. U dient dan altijd een melding daarvan in uw brievenbus te ontvangen. U kunt ook aangeven waar het pakket neergelegd mag worden. Indien er niets is afgesproken en ook de buren niet thuis zijn dan kunt u een nieuwe bezorgafspraak maken met de vervoerder of er voor te kiezen uw bestelling bij een Parcelshop af te halen.
Na herhaaldelijke pogingen of niet tijdig afhalen zal het pakket aan ons worden geretourneerd.
Adreswijziging
Als u een verkeerd factuur of bezorgadres hebt ingevuld tijden het bestelproces stuur dan een email met de juiste gegevens en ordernummer. Wij zullen dit dan voor uw aanpassen. Na verzending kunt u ook zelf het bezorgadres wijzigen via de track en trace link van de vervoerder. Mocht dit niet lukken neem dan contact met ons op.
Vertraging bezorging
Indien uw bestelling niet binnen de gestelde levertermijn bezorgd kan worden ontvangt u een bericht van ons. Normaal worden de pakketjes binnen 24 uur geleverd in Nederland. Leveringen naar België en Duitsland kunnen een dag langer duren. Tijdens feestdagen of overbruggingsdagen kan het voorkomen dat het enkele dagen langer duurt. Mocht het langer duren neem dan contact met ons op.
Waar is mijn pakket?
Indien u uw pakket niet hebt ontvangen ondanks de verzendbevestiging. Controleer dan uw track en trace link die u van ons hebt ontvangen. U kunt rechtstreeks met de vervoerder contact opnemen of een bezorgafspraak maken. Mocht dit niet lukken stuur dan onder vermelding van uw ordernummer een email naar ons dan proberen wij dit voor u op te lossen.
Mail dan naar: info@shadowcomfort.nl
Bestelling dezelfde dag ontvangen
Shadow comfort producten via deze website kunnen niet dezelfde dag besteld en bezorgd worden.
Wijziging bestelling
Indien u nog geen verzendbevestiging hebt ontvangen kunnen wij voor u gegevens wijzigen. Indien deze al verzonden is dient u het product te retourneren of via de track en trace link zelf het bezorgadres te wijzigen. Bij andere vragen of meldingen kunt u contact met ons opnemen.
Mail dan naar: info@shadowcomfort.nl
Creditcard afwijzing
In verband met privacy kunnen we u hierover geen meldingen doen. Neem contact op met uw creditcardmaatschappij of bank wat de reden daarvan is. Alle betalingen op deze website gaan door een automatisch betalingscontrole waar wij geen invloed op hebben.
Dubbele betaling
Is uw order per ongeluk dubbel betaald dan zullen we het aankoopbedrag aan u terugstorten. U hoeft uw order tenslotte maar één keer te betalen. Neem contact met ons op onder vermelding van uw ordernummer.
Mail dan naar: info@shadowcomfort.nl
Geen orderbevestiging ontvangen
Na een bestelling geplaatst te hebben ontvangt u automatisch een orderbevestiging. Let wel op dat u het juiste emailadres invoert, hier wordt de orderbevestiging naar verstuurd. Het kan voorkomen dat u denkt deze niet ontvangen te hebben. Controleer altijd naast u postvak in of deze niet in uw Spam box terecht is gekomen. Kunt u de orderbevestiging nergens terug vinden neem dan contact met ons op onder vermelding van uw naam en adresgegevens. We zullen dan uw emailadres wijzigen en u handmatig de factuur/orderbevestiging toesturen.
Cadeaubonnen, VVV-bonnen & Vouchers
We werken niet met cadeaubonnen, VVV-bonnen of vouchers
Wanneer kan ik mijn product niet retourneren?
Wanneer het product aan een van onderstaande kenmerken voldoet valt deze buiten het wettelijke retourrecht:
Maatwerkproducten; deze zijn speciaal voor u op maat gemaakt
Gebruikte artikelen
Producten die buiten onze schuld om beschadigd of incompleet zijn
Artikelen zonder verpakking of op dusdanige wijze verpakt zijn dat het product niet meer bruikbaar is
Kan ik ook één product uit mijn bestelling terug sturen?
Het is geen probleem als u één product wilt terug sturen en de overige wilt behouden. We zullen u dan het bedrag voor dit product restitueren als deze door ons in ontvangst is genomen. Vul het retourformulier dan volledig in en stuur ons vooraf een email.
Mail dan naar: info@shadowcomfort.nl
Wat is de status van mijn retourzending?
Wanneer we uw product retour hebben ontvangen zullen wij deze checken volgen de retourvoorwaarden. Voldoet het product hieraan dan zullen we binnen enkele dagen het bedrag aan u restitueren.
Ik mis een onderdeel van mijn bestelling
Indien u uw bestelling niet compleet ontvangen hebt en we hebben u daar vooraf niet over geïnformeerd neem dan contact met ons op. Controleer en pak uw bestelling helemaal uit om te zien of er geen kleine onderdelen ingerold zijn in uw schaduwdoek.
Mail dan naar: info@shadowcomfort.nl
Reparatie of nieuw product
Afhankelijk van het probleem zullen wij met u afstemmen het product te herstellen of een nieuwe toe te zenden. Om goed te kunnen beoordelen wat het probleem is vragen wij u een duidelijke foto met omschrijving te mailen.
Verkeerde bestelling ontvangen
Hebt u een bestelling ontvangen die niet voor u bestemd is stuur ons dan een email met uw gegevens (ordernummer) en het ordernummer gegevens van de foutieve levering. Eventueel kunt u ook een foto toevoegen. We zullen dit dan direct voor u oplossen.Mail dan naar: info@shadowcomfort.nl
Product ruilen in showroom
Het is mogelijk om een product ter plaatse bij ons om te ruilen. Wij vragen u wel vooraf contact met ons op te nemen onder vermelding van het ordernummer zodat we het administratieve gedeelte hiervan van te voren met u kunnen afstemmen.
Mail dan naar: info@shadowcomfort.nl
Reparatie buiten fabrieksgarantie
Indien er schade is ontstaan na de wettelijke garantie dan vragen we u een mail te sturen met foto zodat we de kosten hiervan van te voren aan u kunnen doorgeven.
Vermeld dan altijd uw ordernummer. Reparatie is alleen mogelijk van Shadow Comfort producten.
Producten moeten goed schoongemaakt zijn zodat onze machines daar niet van kapot gaan.
Hoeveel garantie heb ik op mijn product?
Alle Shadow Comfort producten zijn hoogwaardig en UV gestabiliseerd en gaan jarenlang mee.
De wettelijke garantie is twee jaar. De levensduur is afhankelijk van het aantal zonuren waar deze mee in aanraking komt. Producten die gebruikt worden in de Benelux bijvoorbeeld hebben een langere levensduur dan in Zuid-Europese landen of A-B-C eilanden. Vooraf kunnen wij niet inschatten waar onze producten terecht komen.
Verschillen tussen schaduwdoek, zonnezeil & zonnedoek
De term schaduwdoek, zonnezeil, zonnedoek worden vaak door elkaar gebruikt. Sommige noemen een schaduwdoek bijvoorbeeld waterdoorlatend en een zonnezeil waterdicht. Feitelijk zijn het allemaal dezelfde producten. Het verschil zit voornamelijk in de specificaties / kwaliteiten van het doek. Het gewicht, UV stabilisatie en de kwaliteit van RVS materialen zijn bepalend voor de kwaliteit van het schaduwdoek. Op internet ziet u vaak niet waar het verschil in zit. Het gewicht per m2 varieert op internet tussen de 160 – 400 gram/m2. De Shadow Comfort schaduwdoeken variëren tussen de 250 – 340 gr/m2 en de UV stabilisatie is afgestemd op Australische waarden.
Hoe bepaal ik de juiste vorm en maat schaduwdoek?
Alvorens een Shadow Comfort aan te schaffen is het raadzaam om te volgende punten in acht te nemen:
- Kijk goed naar de baan van de zon en de stand in het voor- en najaar. Bepaal in welk seizoen en op welk tijdstip van de dag de zon een “probleem” wordt.
- Bepaal waar u exact de schaduw wenst. Het is onmogelijk om op elk tijdstip het hele terras te overdekken. U zult dus van te voren goed moeten overwegen of u met een of meerdere doeken u terras gaat overspannen. Er zijn vele creatieve oplossingen te bedenken met vierkante, rechthoeken of driehoekige Shadow Comfort schaduwdoeken die elkaar overlappen.
- Indien er beperkende factoren zijn zoals een boom of bloemenbak waar u hem liever niet hebt . Hou hier dan rekening mee met de vorm of formaat van het doek dat u kiest. Shadow Comfort heeft een hele uitgebreid assortiment maten en vormen. Mocht u er nog niet uitkomen dan kunnen we een maatwerkoplossing voor u maken.
Op de website kunt u montage en instructie filmpjes/beschrijvingen hiervan terug vinden. Shadow Comfort heeft speciale bevestigingssets voor u samengesteld zodat u in elke situatie materiaal genoeg hebt om het schaduwdoek te monteren. De maatvoering is afhankelijk van de bevestigingsmaterialen die u daarvoor gaat gebruiken. Wij raden aan om minimaal 25 cm. spanningsruimte per zijde aan te houden.
Maken jullie ook schaduwdoeken op maat?
Shadow Comfort is dé specialist op dit gebied. Dankzij eigen ontwikkeling, import en zeilmakerij hebben we alle factoren in eigen hand. Kwaliteit en maatwerk staan bij ons hoog in het vaandel. De levertijd van maatwerk producten bedraagt ongeveer 15 werkdagen. Een maatwerk product wordt speciaal voor u op maat gemaakt en kan dus ook niet geruild of geretourneerd worden.
Hoe groot is een schaduwdoek met gecurvde zijden?
Schaduwdoeken hebben gecurvde (naar binnen ingesneden) zijden. De reden daarvan is dat het doek dan mooi strak gespannen kan worden. Indien het doek met rechte zijden gemaakt zou worden kan deze niet op spanning gezet worden en krijgt u als het ware een zak in het midden.
Door deze curves hebt u wat doekverlies en dus iets minder schaduw. De curves bedragen ongeveer 6% van de doeklengte. Gemiddeld komt een schaduwdoek dus 20-25 cm. naar binnen (in het midden van de zijde). Door het bevestigingsmateriaal (draadspanner, karabijnhaak, katrolset etc) komt het doek al verder van de gevel of palen af. Met de genoemde insnede erbij onstaat er een “gat” tussen de gevel en schaduwdoek. U dient zich dat goed te realiseren voor het bepalen van de juiste positie van het schaduwdoek.
Hoe maak ik een schaduwdoek/Harmonicadoek schoon?
De Shadow Comfort schaduwdoeken kunnen eenvoudig met een zachte borstel en groene zeep worden schoongemaakt. Gebruik geen STERKE chemicaliën!
Kan ik een schaduwdoek/harmonicadoek altijd buiten laten hangen?
Ons advies is om de Shadow Comfort schaduwdoeken alleen in de lengte/zomerseizoen op te hangen. Bij te verwachten storm (windkracht 5+) dient u het schaduwdoek ten alle tijden er af te halen. Ook tijdens vakantie adviseren wij u om het doek te demonteren. Op een dakterras adviseren wij waterdoorlatende schaduwdoeken.
Met het Shadow Comfort katrolsysteem kunt u het schaduwdoek in een handomdraai demonteren.
U bent zelf verantwoordelijk voor het tijdig demonteren van uw schaduwdoek. Shadow Comfort kan hier nimmer voor aansprakelijk worden gesteld!
Eigenschappen Shadow Comfort producten
De Shadow Comfort schaduwdoeken zijn vervaardigd van een zware kwaliteit HDPE met verstevigingsband door de gehele zoom en RVS 316 kwaliteit triangle ringen. De doeken zijn weersbestendig en bestand tegen schadelijke UV-straling. Mocht er een gat in het doek komen door vandalisme of bijvoorbeeld een vuurvonk dan zal het niet verder inscheuren.
Waterdoorlatende schaduwdoeken: 250 en/of 280 gr/m2 HDPE
Waterafstotende schaduwdoeken:
Hoogwaardige kwaliteit in de hoogste duurzaamheidsklasse:
Olefin stoffen: 250 gr/m2 en/of Polyester stoffen: 340 gr/m2
Deze doeken zijn voorzien van een vuil- en schimmelwerende coating. Advies is om deze doeken droog op te vouwen en weg te leggen.
Waarom hebben schaduwdoeken een stiknaad?
Vanwege de maximale breedte van de weefmachines hebben schaduwdoeken groter dan 3 meter een stiknaad. De aanwezigheid van een stiknaad kan geen reden tot klacht zijn.
Mijn Harmonicadoek schuift niet meer soepel, wat nu?
Het kan voorkomen dat een harmonicadoek niet soepel over de staaldraden loopt.
Controleer eerst of:
Alle staaldraden exact recht boven de doekogen hangen.
Zijn alle ogen in een rechte lijn ingeslagen in het harmonicadoek?
Geen montagefout is
Voldoende spanning op de staaldraden zit
Smeer de staaldraden eventueel met wat vaseline in
Indien dit alles niet van toepassing is stuur dan foto’s of een filmpje naar info@shadowcomfort.nl
Dan zullen onze specialisten kijken of wij u kunnen helpen.
Hoe gaat Shadow Comfort om met klachten?
Hebt u een klacht? Dan lossen we die zo snel mogelijk samen met u op!
Het is natuurlijk voor beide partijen vervelend als er klachten zijn over onze producten of dienstverlening.
Toch vragen wij u vriendelijk om klachten per mail aan ons kenbaar te maken onder vermelding van ordernummer en toegevoegde foto’s.
Onze specialisten bekijken de klacht en streven er naar deze naar tevredenheid op te lossen. U krijgt in ieder geval binnen maximaal 3 werkdagen een reactie van ons.
Mail dan naar: info@shadowcomfort.nl
Wat moet ik kiezen?
Alle Shadow Comfort producten zijn bedoelt om schaduw in uw tuin of op uw terras te creëren.
Wavesail/harmonicadoek Shadow Comfort:
Een harmonicadoek hangt enigszins gewelfd in uw constructie. Het grote voordeel van een harmonicadoek in uw constructie of pergola is dat u geen last hebt van een hinderlijke parasolvoet. Deze toepassing is extreem flexibel en binnen een paar seconden in en uit te vouwen. Het geeft niet alleen schaduw maar ook privacy.
Shadesail/schaduwdoek Shadow Comfort:
De schaduwdoeken kunnen gemonteerd worden op drie of vier punten, via een muur of palen in de grond. Middels een katrolset is ook dit doek binnen afzienbare tijd eenvoudig gedemonteerd.
U kunt beide doeken ook laten hangen bij een beetje wind maar bij windkracht 5 of hoger is het advies om deze te demonteren of in te schuiven.
Top 5 meest gemaakte fouten!
- Waterafstotende doeken worden onvoldoende op afschot gemonteerd. Ze hangen te recht waardoor het water de kans krijgt om er in te blijven staan en een waterzak vormt. Dit zal onherroepelijk leiden tot klachten. Hang het doek op voldoende afschot en test het desnoods met een tuinslang na montage.
- De windkracht wordt vaak onderschat. Zelfs een klein doek heeft toch al snel een behoorlijke oppervlakte. Bevestig een schaduwdoek daarom ook nooit aan een schutting of jonge boom. Gebruik ook geen boeidelen waarvan u niet weet hoe deze bevestigd zijn.
- De doeken hangen te slap. Een doek slijt dan meer doordat het heftiger zal bewegen in de wind. Ook de bevestigingsmaterialen krijgen dan meer te verduren. Bovendien hangt een doek op spanning ook veel mooier strak.
- De palen zijn niet geschikt. Shadow Comfort heeft daarvoor robinia palen met de hoogste duurzaamheidsklasse in het assortiment. Het advies is om geen palen < dan 12 cm. te gebruiken. Gebruik snelbeton of zet de palen 50 tot 80 cm. in de grond.
- Haal uw doeken tijdig binnen in het najaar om schade door harde wind te voorkomen. Berg ze droog en muisvrij op.
Waterdoorlatend of waterafstotend schaduwdoek?
Waterdoorlatend Shadow Comfort schaduwdoek:
Een waterdoorlatend schaduwdoek is een geweven HDPE doek waar het water na enige tijd door heen komt. Afhankelijk van de bui kan dit na enkele minuten tot een kwartier duren. Het kan daardoor horizontaal worden gemonteerd. Het voordeel is verder dat de onderliggende warmte goed door het doek heen gaat naar boven en dat het doek zelfs vanaf de onderzijde goed te reinigen is. De wind heeft ook minder vat op een waterdoorlatend doek doordat het doek geweven is. De piekbelasting uit windvlagen zal daardoor ook meer worden weggenomen.
Waterafstotend Shadow Comfort schaduwdoek:
Een waterafstotend schaduwdoek heeft als voordeel dat op bepaalde plaatsen het droog blijft bij lichte regenbuien. De regen komt vrijwel nooit loodrecht van boven. Ook doordat de wind niet te voorspellen is kan er geen garantie worden gegeven dat het 100% droog blijft. Mede bepalend is ook de hoogte waarop een schaduwdoek wordt gemonteerd. Des te hoger des te groter het effect bij slagregen. De grootte van een waterafstotend schaduwdoek is mede bepalend voor de ruimte die eronder droog blijft bij een normale regenbui.
Wat is de boven- of onderkant van een Schaduwdoek?
De lucht- en waterdoorlatende zonnedoeken van Shadow Comfort hebben een verkoelende werking. Door de open structuur heeft dit zonnedoek een extra ventilerende werking waardoor de temperatuur onder het doek verlaagd wordt. De zonnedoeken zijn voorzien ven een dubbel gestikte randafwerking met verstevigingsband en RVS triangle ogen op de hoeken. Beide zijden van het doek zijn zowel als onder- en bovenkant te gebruiken. Dit is afhankelijk van de maatvoering in uw toepassing en uw persoonlijke voorkeur.
Waarom is een schaduwdoek gecurved?
De Shadow Comfort schaduwdoeken lopen in een curve naar binnen. De diepte van de curve bedraagt ongeveer 5% van de lengtezijden. Zo is het doek goed op spanning te brengen. Indien een zonnedoek met rechte zijden gemaakt zou worden dan krijgt u als het ware een zak in het midden als deze op drie of vier punten gespannen gaat worden. Indien u een zonnedoek wenst met rechte zijden dan adviseren wij u om zeilogen rondom te plaatsen op een afstand van 25 of 50 cm. Indien dit uw wensen zijn neem dan contact op met de klantenservice: info@shadowcomfort.nl
Intracommunitaire levering
Op dit moment is het nog niet mogelijk om als bedrijf een ICL bestelling te plaatsen. Indien u de BTW momenteel wilt laten verleggen dan vragen wij u om de bestelling te plaatsen www.nettenverkoop.nl of www.nettenverkoop.be.
Wilt u toch de bestelling als bedrijf plaatsen via www.shadowcomfort.nl/de dan wordt de BTW in rekening gebracht. U maakt dan bewust de keuze hiervoor. Wat betekent dat de in rekening gebrachte BTW niet gerestitueerd kan worden.